söndag 4 juli 2010

Unik Keramik och Vikingamarknad




Det har varit fullt ös denna helgen. I går var jag och barnen på Unik Keramik i Malmö. Ett ställe där man får måla på keramik, och sedan glaserar de och bränner föremålen. Vi har varit där en gång tidigare och barnen tyckte det var så roligt. Vi hade bestämt att vi skulle dit denna helgen igen. Som tur var såg jag på deras hemsida att de tyvärr ska lägga ner och sista dagen var igår, så det var på håret. Synd, annars hade jag verkligen kunnat rekommendera stället.
Idag var vi på Vikingamarknaden i Foteviken. Jag har inte varit där tidigare, och som historiefantast så tyckte jag att det var jättekul. Barnen gillade det också. Det fanns massa saker att köpa, och det fanns massa hus man kunde gå in i och titta hur de levde. Och så fanns det så klart massa vikingar där i tidstypiska kläder i alla åldrar. Höjdpunkten var vikingaslaget tyckte barnen. Pojkarna köpte varsitt svärd och Amanda ville ha ett halsband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar