söndag 16 maj 2010

Uppdaterar med nya :-)



Uppdaterar med nya som varit för SWE och som publicerats där nu. "På sjukhus" handlar om när Anton var inagd för blodförgiftning.
Annars har det varit sjukhusvistelse igen, vi har bara sån otur. Gabriel har varit sjuk, 41 graders feber och en öroninflammation sa de på vårdcentralen, och influensan, stackars liten.
På kvällen, när jag skulle upp och ge Gabriel en ny vällingflaska inför natten, så luktar jag att han har bajsat, så jag tar upp honom och tänder lampan och då ser jag att han är helt blå och läpparna, händer och fötter. Skriker på min man som rusar upp. Gabriel är helt skakig, men man får ändå ögonkontakt med honom. Ringer 112 som skickar en ambulans direkt, och vi får åka till sjukhuset i Malmö. Han får lite syrgas och när vi är framma är han mycket bättre. Vi får stanna 2 nätter. Redan morgonen efter har han blivit mycket bättre av sin antibiotika, helt feberfri. Gabriel hade början till blodförgiftning och hade troligtvis haft en feberkramp. Blodförgiftning han också, jag är helt chockad, men på sjukhuset tyckte de visst inte att det var så konstigt att två syskon drabbats på 3 månader......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar